Απαλλαγή ΦΠΑ 39α: Όσα Πρέπει να Ξέρετε (2024)

Ένας νόμος που αφορά όλες τις εταιρείες που αγοράζουν είδη τεχνολογίας, είναι αυτός που σχετίζεται με την απαλλαγή από τον ΦΠΑ. 

Στην ουσία, δίνει την δυνατότητα στις εταιρείες να αγοράζουν κάποια συγκεκριμένα προϊόντα χωρίς να επιβαρύντομαι με ΦΠΑ.

Τα προϊόντα αυτά περιλαμβάνουν: 

  • Κινητά τηλέφωνα
  • Φορητούς υπολογιστές (laptop)
  • Τάμπλετ 
  • Κονσόλες gaming

Ας εμβαθύνουμε λίγο περισσότερο όμως.

Τι Είναι το Άρθρο 39α για Απαλλαγή ΦΠΑ;

Όπως αναφέραμε και πριν, το άρθρο 39α είναι ένας νόμος που επιτρέπει στους επαγγελματίες με έγκυρο ΑΦΜ να αγοράζουν συγκεκριμένα προϊόντα τεχνολογίας χωρίς την επιβάρυνση του ΦΠΑ (που τη στιγμή αυτή είναι 24%).

Για να χρησιμοποιήσετε αυτή την δυνατότητα, πρέπει:

  • Να πληροίτε κάποια συγκεκριμένα κριτήρια, και 
  • Να ακολουθήσετε μία συγκεκριμένη διαδικασία

Τόσο τα κριτήρια αυτά, όσο και την διαδικασία θα τα αναλύσουμε παρακάτω. 

Ποια Είναι τα Κριτήρια Υπαγωγής στην Υπηρεσία 39α; 

Υπάρχουν συγκεκριμένα κριτήρια για να χρησιμοποιήσει ο καθένας από εμάς την υπηρεσία 39α, με αυτά να διαφέρουν λίγο ανάλογα με το αν πρόκειται για κάποιον ο οποίος δρα ως πωλητής ή ως αγοραστής. 

Αρχικά στην περίπτωση του αγοραστή πρέπει να:

  • Ανήκετε στο κανονικό καθεστώς ΦΠΑ
  • Να δημιουργήσετε ένα ζεύγος ειδικών κωδικών πρόσβασης (αυτή η διαδικασία γίνεται μέσω ενός ειδικού προγράμματος της ΑΑΔΕ) 
  • Να εγγραφείτε στην υπηρεσία και να ορίσετε έναν τουλάχιστον εκπρόσωπο κατόπιν σχετικής συγκατάθεσης του ιδίου

Από τον πωλητή απαιτείται:

  • Να ανήκει στο κανονικό καθεστως ΦΠΑ
  • Να δημιουργήσει ένα ζεύγος ειδικών κωδικών πρόσβασης 

Ας περάσουμε τώρα να δούμε την διαδικασία με την οποία μπορεί κανείς να χρησιμοποιήσει την υπηρεσία 39α.

Ποια Είναι η Διαδικασία για να Χρησιμοποιήσετε την Υπηρεσία 39α;

Το πρώτο πράγμα που χρειάζεται για να χρησιμοποιήσετε την υπηρεσία 39α, είτε είστε αγοραστής, είτε πωλητής, είναι να κατεβάσετε στον υπολογιστή σας ένα ανεξάρτητο πρόγραμμα χρήσης. 

Στην ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ διατίθεται ένα δωρεάν, ωστόσο ο κάθε επαγγελματίας έχει την ευχέρεια να χρησιμοποιήσει οποιοδήποτε άλλο πρόγραμμα της αρεσκείας του.

Αφού έχετε αποκτήσει στον υπολογιστή σας το απαραίτητο πρόγραμμα, στην συνέχεια πρέπει να εκδώσετε μέσω της Εφαρμογής Διαχείρισης Ειδικών Κωδικών (στην οποία συνδέεστε με τους προσωπικούς σας κωδικούς TAXISnet) ένα ζεύγος Ειδικών Κωδικών Πρόσβασης για την ΑΑΔΕ. 

Αυτό το ζεύγος θα περιλαμβάνει ένα «κωδικό εισόδου» (username) και «συνθηματικό χρήστη» (password).

Είναι σημαντικό να θυμάστε ότι για την υπηρεσία 39α, δε μπορούν να χρησιμοποιηθούν ζεύγη ειδικών κωδικών που έχουν εκδοθεί και χρησιμοποιηθεί για ανάγκες άλλων διαδικτυακών υπηρεσιών, όπως της ΜΥΦ ή της Αναζήτησης Βασικών Στοιχείων Επιχειρήσεων.

Οι ειδικοί αυτοί κωδικοί προσφέρουν ακόμα μεγαλύτερη ασφάλεια στον χρήστη για την χρήση των υπηρεσιών της ΑΑΔΕ και τον προστατεύουν από την διαρροή των προσωπικών του κωδικών στο TAXISnet. 

Ωστόσο, ακόμα και αν υπάρξει διαρροή κάποιου κωδικού είναι εύκολα αντιμετωπίσιμη καθώς το μόνο που χρειάζεται είναι η έκδοση ενός νέου κωδικού. 

Με Λίγα Λόγια

Σε αυτό τον οδηγό αναλύσαμε όλα όσα θα πρέπει να ξέρετε για την υπηρεσία απαλλαγής ΦΠΑ 39α.

Είδαμε συγκεκριμένα τα κριτήρια και την διαδικασία που θα πρέπει να ακολουθηθεί για την χρήση της υπηρεσίας. 

Το γεγονός ότι η διαδικασία γίνεται αποκλειστικά ψηφιακά και το απαραίτητο πρόγραμμα διατίθεται δωρεάν από την ΑΑΔΕ, είναι είναι σίγουρα ενθαρρυντικό. 

Ωστόσο εμείς κατανοούμε ότι για κάποιους από εσάς μπορεί ακόμα να φαίνεται βουνό η διαδικασία. 

Για αυτό αν έχετε απορίες, χρειάζεστε πληροφορίες ή βοήθεια τόσο στην χρήση της συγκεκριμένης υπηρεσίας, όσο και σε οποιοδήποτε άλλο λογιστικό ή μισθολογικό θέμα μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας στο τηλέφωνο 2610 621 280 ή στο email [email protected]!

Εμπιστευτείτε τους Accountsaints και το εξειδικευμένο προσωπικό μας!

Related Posts