Έναρξη Ατομικής Επιχείρησης το 2024 (Βήμα-Βήμα)

Στην εποχή που ο επαγγελματικός κόσμος συνεχίζει να εξελίσσεται με ταχύτατους ρυθμούς, η ιδέα της δημιουργίας μιας ατομικής επιχείρησης αποκτά πάντα ιδιαίτερη σημασία.

Ανεξαρτήτως του τομέα στον οποίο επιθυμείτε να εισέλθετε, αυτό το άρθρο προσφέρει συμβουλές που καλύπτουν κάθε στάδιο της διαδικασίας, από τον σχεδιασμό και την έρευνα μέχρι την πραγματική υλοποίηση.

Επιπλέον, θα σας παρουσιαστούν ορισμένα πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε σχετικά με τις επιχειρήσεις αυτές.

Πάμε να ξεκινήσουμε λοιπόν με 3 πράγματα που είναι αναγκαίο να γνωρίζετε αναφορικά με τις ατομικές επιχειρήσεις.

3 Πράγματα που Πρέπει να Γνωρίζετε για τις Ατομικές Επιχειρήσεις

Προτού ξεκινήσετε με την διαδικασία ανοίγματος της δικιάς σας ατομικής επιχείρησης, υπάρχουν ορισμένες πληροφορίες που πρέπει να γνωρίζετε σχετικά αυτή.

Έχουν χαμηλό λειτουργικό κόστος

Λόγω του γεγονότος πως ιδρύονται από ένα άτομο και αποτελούνται συνήθως από μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, τα κόστη έναρξης και συντήρησης είναι χαμηλά.   

Επίσης τα λογιστικά κόστη σε σχέση με τις ΑΕ ή τις ΙΚΕ είναι μικρότερα.

Εύκολη λήψη αποφάσεων

Επειδή ο ιδιοκτήτης είναι μοναδικός, είναι αρμόδιος για κάθε απόφαση που θα κρίνει το μέλλον της επιχείρησης.

Αυτό, έχει ως αποτέλεσμα οι αποφάσεις να λαμβάνονται άμεσα και γρήγορα χωρίς να χρειαστεί να εγκριθούν από πολλά μέλη, όπως στη περίπτωση ενός ΔΣ.

Έχουν απεριόριστη ευθύνη

Η απεριόριστη ευθύνη των ιδιοκτητών ατομικών επιχειρήσεων σημαίνει ότι ο φέρουν πλήρη ευθύνη για τις οικονομικές υποχρεώσεις της επιχείρησής τους.

Αυτό συμβαίνει επειδή δεν υπάρχει νομικός χωρισμός μεταξύ της προσωπικής περιουσίας του ιδιοκτήτη και της περιουσίας της επιχείρησης.

Υπάρχει λίγη προστασία για την προσωπική περιουσία του ιδιοκτήτη αν η επιχείρηση αντιμετωπίσει οικονομικά προβλήματα.

Για αυτούς τους λόγους, ορισμένοι επιχειρηματίες επιλέγουν εταιρικές δομές που παρέχουν περιορισμένη ευθύνη, προκειμένου να προστατεύσουν την προσωπική τους περιουσία και να διευρύνουν τις δυνατότητες ανάπτυξης της επιχείρησής τους.

Πώς να Κάνετε Έναρξη Ατομικής Επιχείρησης Βήμα-Βήμα

Η διαδικασία ίδρυσης μιας ατομικής επιχείρησης διαφέρει ανάλογα με τη χώρα σας και τους ισχύοντες νόμους. 

Ωστόσο, έχουμε παρακάτω έναν γενικό οδηγό με 6 βήματα που μπορεί να σας βοηθήσει να ξεκινήσετε.

Βήμα #1: Θέστε τις απαραίτητες βάσεις

Αποφασίστε αρχικά τι είδους επιχείρηση θέλετε να ιδρύσετε, ανεξάρτητα από τον κλάδο. Στην συνέχεια, βεβαιωθείτε ότι πληρείτε τις παρακάτω προϋποθέσεις:

  • Κατοχή ελληνικού ΑΦΜ
  • Να είστε ενήλικος Έλληνας υπήκοος ή υπήκοος άλλου κράτους μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης
  • Να μην έχετε ήδη ατομική επιχείρηση
  • Η έδρα της επιχείρησης να είναι στην Ελλάδα.
  • Να ελεγχθεί αν απαιτείται άδεια ασκήσεως επαγγέλματος (για δικηγόρους, γιατρούς κτλ)

Βήμα #2: Βρείτε τους κατάλληλους συνεργάτες

Είναι ευνόητο ότι η εύρεση των κατάλληλων συνεργατών για την επιχείρησή σας είναι πάρα πολύ σημαντική για την πορεία της.

Διαμορφώστε αρχικά ένα ιδανικό προφίλ για τους συνεργάτες που χρειάζεστε. 

Ποιες δεξιότητες, εκπαίδευση και εμπειρία είναι απαραίτητες για να συμβάλλουν αποτελεσματικά στην επιχείρησή σας;

Στην συνέχεια, αξιοποιήστε επαγγελματικά δίκτυα, όπως το LinkedIn, για την αναζήτηση επαγγελματιών που ανταποκρίνονται στις ανάγκες σας.

Αξιολογήστε τα προηγούμενα έργα και την εμπειρία των υποψηφίων συνεργατών και μέσω συνεντεύξεων διαλέξτε αυτούς που πληρούν όλα όσα ζητάτε.

Είναι πολύ σημαντικό να επιλέξετε τους κατάλληλους συνεργάτες για λογιστικά και φορολογικά θέματα. Στους AccountSaints, για πάνω από 35 χρόνια παρέχουμε λύσεις σε όλα αυτά τα ζητήματα, παίρνοντας ένα τεράστιο βάρος από πάνω σας.

Βήμα #3: Κάντε είσοδο στην ηλεκτρονική εφαρμογή

Αφού κατασταλάξετε στο τι επιχείρηση θέλετε, συλλέξετε όλα τα απαραίτητα στοιχεία, βρείτε συνεργάτες και βεβαιωθείτε ότι πληρείτε όλες τις απαραίτητες προϋποθέσεις που προαναφέραμε.

Τέλος μπείτε στο gov.gr προκειμένου να συμοληρώσετε την αίτηση, με όλα τα απαραίτητα στοιχεία που θα σας ζητηθούν.

Βήμα #4: Καταχωρήστε τα στοιχεία της επιχείρησης

Αφού μπείτε στο website του gov.gr και διαλέξετε τον τύπο έδρας, σειρά έχει να καταχωρήσετε προσεκτικά όλα τα απαραίτητα στοιχεία της επιχείρησής σας.

Βήμα #5: Κάντε διασύνδεση με το ΓΕΜΗ

Στην Ελλάδα, η διασύνδεση με το Γενικό Εμπορικό Μητρώο (ΓΕΜΗ) γίνεται μέσω του διαδικτυακού συστήματος “ΔΙΑΥΓΕΙΑ”.

Οι επιχειρήσεις και οι ελεύθεροι επαγγελματίες μπορούν να χρησιμοποιήσουν την πλατφόρμα ΔΙΑΥΓΕΙΑ για την υποβολή αιτήσεων και τη διαχείριση των σχετικών εγγράφων.

Η διαδικασία αποτελείται από τα εξής 5 βήματα:

  • Εγγραφή στην ΔΙΑΥΓΕΙΑ
  • Υποβολή αίτηση εγγραφής
  • Παρακολούθηση κατάστασης αίτησης
  • Επικοινωνία με αρμόδιες φορολογικές υπηρεσίες

Βήμα #6: Εγγραφή στον ΕΦΚΑ

Η εγγραφή της επιχείρησής σας στον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ) αφορά την κοινωνική ασφάλιση των εργαζομένων σας.

Πριν ξεκινήσετε την εγγραφή όμως πρέπει οπωσδήποτε να γνωρίζετε καλά τις υποχρεώσεις σας ως εργοδότης σχετικά με την κοινωνική ασφάλιση των εργαζομένων σας.

Πάμε να δούμε συνοπτικά 5 βήματα για να κάνετε την εγγραφή:

  1. Συλλέξτε τα απαραίτητα στοιχεία των εργαζομένων σας (ΑΦΜ, διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ.)
  2. Επισκεφθείτε την σελίδα του ΕΦΚΑ
  3. Κάντε εγγραφή μέσω της πλατφόρμας
  4. Συμπληρώστε τις αναγκαίες φόρμες εγγραφής και υποβάλετέ τες
  5. Υποβάλετε το αίτημα εγγραφής, περιλαμβάνοντας τα συμπληρωμένα έγγραφα και τα απαραίτητα δικαιολογητικά.

Με Λίγα Λόγια

Καθώς ξεκινάτε το δικό σας επιχειρηματικό ταξίδι, είναι σημαντικό να κατανοήσετε πόσο κρίσιμη είναι αυτή η απόφαση.

Προσπαθήστε να προσεγγίσετε αυτήν τη νέα φάση με αποφασιστικότητα και αισιοδοξία. Προφανώς θα υπάρξουν αρκετές προκλήσεις και εμπόδια. Αλλά με επιμονή, δημιουργικότητα και επιθυμία για βελτίωση θα τα ξεπεράσετε επιτυχώς.

Τόσο οι πληροφορίες που δώσαμε, όσο και τα βήματα για το άνοιγμα μιας ατομικής επιχείρησης, θα σας βοηθήσουν αρκετά σε αυτό το νέο εγχείρημα.

Όπως προαναφέραμε, είναι πάρα πολύ σημαντικό να έχετε δίπλα σας τους κατάλληλους συνεργάτες, ειδικά σε φορολογιστικά θέματα. 

Επικοινωνήστε μαζί μας είτε καλώντας στο 2610621280, είτε μέσω email στο [email protected], για να αναλάβουμε κάθε φορολογικό ή λογιστικό ζήτημα!

Related Posts